Isnin, 15 Oktober 2012

...Aku Ingin Dekat Dengan Mu...


Petang semalam abang dah balik ke KB..
Aku tak menjangka pulak yang abang akan balik petang semalam..
Ingatkan lama lagi untuk disini..
Tapi.. bagun je.. cakap nak balik..
Apa lagi… gundah gulanalah aku rasakan hati ini…

Semua benda yang aku buat semalam tidak kena..
Jiwa ku mula tak tenteram..
Sikap ku mula dingin..
Hati ku sedih…

Aku inginkan dirinya disamping aku…
Jiwa aku meraung.. keseorangan..
Sebak dadaku… tidak tertanggung lagi..
Tidak dapat digambarkan lagi dengan kata-kata..
Hanya aku yang merasakan..
Kesakitan… Kepiluan.. Kesedihan…

Salahkah untuk aku ..
Untuk kau terus berada disamping ku…




Terbangun dari mimpi dengan dada bergemuruh lusuh..
Tidak akan ada waktu yang tepat untuk hal yang tidak gembira..
Bagi aku dan dia ada sesuatu dan kau biarkan aku beku…
Sampai bila harus aku menunggu,
Menuggu untuk terus disisi…

Kini sang mentari telah hilang..
Menyisakan bayangan serta pertanyaan..
Kini sang kekasih telah pulang..
Meninggalkan hati nan sepi ku rasakan sendiri…
Saat aku bersamanya itu sudah cukup..
Saat dia hanya menatapku itu sudah cukup..

Aku menginginkan cintanya..
Aku menginginkan raganya..
Aku menginginkan rayuan lembutnya..
Aku hanya ingin berada di sampingnya…
Aku hanya ingin melihatnya bahagia..

Aku menjaganya..
Dengan seluruh jiwaku..
Aku mencintainya..

Aku menginginkan ucapannya...
Aku meginginkan genggaman tangannya…
Aku melupakan semua…semua yang ada selain dirinya…
Aku hanya ingin berada di sampingnya…

Salahkah aku..
Untuk terus berada disamping mu..
Sampai bila untuk tempuhi hidup sebigini…
Salahkah aku….????
Inginkan diri mu selalu dekat dengan ku….