Khamis, 1 November 2012

Pemanggan Vantage




Dapat juga memiliki ape yang di idamkan..
Sebenarnya dah lama nak beli benda ni..
Tapi harganya mahal lah sedikit RM150.. Jadi kena tunggu lah 
dulu nak beli benda ni.. Beli barang-barang yang penting dahulu..

 Sebelum ni kalau kawan2 buat tayangan  kat blog & fb,
Rase..alahai!!! Bestnya kalu ada benda ni..boleh masak macam-macam..
Beranganlah sekejap aku dibuatnyeee.. Bila nak beli benda ni..

Pada 6/10/2012 aku balik kampung.. 
Dan pada pagi sabtu my husband ajak
aku pergi jalan-jalan kat rantau panjang..
Niat nye nak pergi jalan-jalan je..
Sebabnya tak ada benda yang nak dibelikan..

Duk tengah ber..window shoping..
Aku dan en.husband masuk lah kedai barang alatan dapur ni..
Wah.. macam-macam barang yang dijual,
semua yang berjenama yang mahal-mahal ni..
periuk belanga,magkuk,pinggan,gelas…
jenama Vantage,Zebra,DuluxCookware.. 
dan banyak lagi lah..

Niat hati nye nak cari kuali leper yang non-stick je.. Nak buat roti jala..
Tetiba terpandanglah satu pemanggang yang aku idam-idamkan selama ini..
Dalam hati aku.. berapa agaknye harga pemanggan Vantage ni..

Aku lekas-lekas dapatkan en.husband aku ni.. 
Bagi tahu aku teringin nak benda ni..
Jadi en.husband aku tanyakan harganya.. 
Aaaa..eeehh betul ke harganya ni..
Aku tak puas hati.. aku suh en.husband aku tanya lagi..
Dan bawak tunjuk benda ni kat tuan kedai..

Tuan kedai tu bagi tahu lagi harga  nye..
“ abang nak beli banyak ke..” tanya tuan kedai tu kat my en,husband..
Jawab en.husband pulak.. “ nak yang ni satu je dan nak kuali ni satu”

“Pemanggan Vantage ni  kita bagi RM99
dan dapat harga kurang RM95..” kata juru jual kedai tuu..
Aku bisik kat en.husband..“abang..ayang naklah vantage ni..
ikut harga sebenar ratus ni..”
So..kami belilah pemanggan yang aku idam-idam kan..
Kalu tak harganya murah.. tak kan aku beli lagi benda ni..

Ok, pan ni aku dah rasmikan ...
dah buat ayam percik untuk en husband aku rasakan dulu..
(tak sempat nak snap gambar time buat ayam percik tu)
dan yang ni aku bakar kentang,udang,ayam,daging dan sosej..
Setitik pun aku tak letak minyak time bakar..
Tapi alhamdulillah ayam aku tak melekat kat pan pun..
Time nak cuci pun senang..

 ...merasmikan pan ajaib vantage aku...



Ini barang-barang yang aku borong.. Baru sikit je ni..Pergi sana beli bantal lah yang lebih nye..
Mana tau kan. kot-kot saudara mara datang jalan-jalan kat umah nanti..
Tak bestlah pulak kan tak ada bantal untuk tetamu bermalam kat rumah.

Dapat juga kuali untuk di buat roti jala nanti.. ini harga nya RM30..  
Harga saiz bantal kekabu yang aku beli ni RM10 je..
Bantal peluk panjang Rm10 jugak (lupa nak snap)..

Tilam dengan bantal sandal yang merah jaur-jalur tu...
RM45 ke RM40 lupa dah harganya.. 
kalau kat Mydin bantal ni.. rasanya harga RM80..

Disebabkan harga nye murah.. tuuu sedap memborong tuuuu..
Dalam perjalan nak balik..dalam kereta aku di gelakbesar 
dan di perli oleh en.husband... :-P
Apa nye tidak.. time nak pergi tuu.. aku siap bagi tahu lagi kat dia..
aku tak nak beli apa-apa pun.. just nak jalan-jalan je.. (,''('',)..
last-last.. banyak benda yang aku rembat.. 

Penuh tempat duduk belakang dan bonek kereta..
Ini lah orang perempuan tak boleh tengok barang dapur ni..
apa lagi dengan harganya yang murah..
  
Nanti cuti balik kampung lain kali..
nak datang lagi..
sebabnya ada barang lagi yang tak sempat nak beli..
sempat tengok-tengok harganya je...

Daadadadadad... :)