Isnin, 5 November 2012

My Anniversary - 2


Pada sabtu 3 Nov 2012 mengikut kalendar Hijrah
18 Zulhijjah 1433h genab 2 tahun perkahwinan aku..
Tapi yang sedihnya pada hari ini tak dapat nak celebration sama-sama..
Sorang di KB.. sorang di Putrajaya terpaksa berjauhan atas urusan kerja..
Sampai bilalah kami harus berjauhan macam ni…

 Mengikut  calendar masihi pulak 25 November jatuh pada hari ahad..
Eemmmmm… nampaknya memang tak boleh
nak celebrat sama-sama lah jawabnye..
Tak dapatlah jugak aku nak  masak-masak yang special..
Nak tujukkan kepakaran masakan aku untuk my love..
Wahhhhh sedap bunyinya gitu…

Yang sedihnya hanya melalui telifon jelah…
kami berdua dapat meraikannya..
Walaupun sambut tak sama macam pasangan-pasangan lain 
yang selalu didepan mata..
Tak dapat nak makan sama-sama..
Tak dapat nak meraikan hari ulang tahun kami sama-sama..
Sedih nya hati ini..
Pada tika dan saat ini aku ingin dekat dengan mu sayang…

Usia perkahwinan kami sudah genap 2tahun…
Sudah banyak suka duka kami tempuhi bersama..
Dalam melayari alam rumahtangga ini..
my weeding

Kekadang dia buat aku menangis…. :’(
Kekadang dia.. buat aku kecil hati… (merajuk dengan dirinya… :( )
Sehingga membuatkan aku diam seribu bahasa…
(mulalah dia cakap aku tarik muncungggggggg….. :-P)
 Kekadang dia buat aku senyum sorang-sorang…
Kekadang dia buat aku ketawa sesungguh hati ngilai-ngilai…. :)
(seronok dengan gurauan, cerita-cerita dia.. usikan dia… (,''('',).. )

Tetapi bila dia pulak diam seribu bahasa…
Ha… mulalah mengelabah aku dibuatnya..
Tak senang duduk selagi dia tak bercakap dengan aku..
Mulalah nak menangis aku dibuatnya…

Ketegasan dia terhadap aku..
Membuatkan aku tidak berani untuk membuat
sesuatu tanpa pengetahuan..
Sebab itu apa pun nak buat.. asyik tanya..
abang macam mana… abang macam mana..
Disebabkan kami sudah lama kenal 2003-2012 sekarang 10tahun tuuuu..
Apa benda yang aku buat mesti cari dia..
Tak kira apa pun.. dia orang pertama yang akan aku hubungi..

Dalam kesulitan atau apa-apa..
Dah tak pandai dah nak cari alternatif lain.. dia juga aku cari..
Nak buat keputusan sendiri pun tak pandai.. aku cari dia juga…
Kekadang dia mengeluh dengan sikap aku itu..
(tetapi itu tidak bermakna dia tak melayan kerenah aku itu..)
Kalu tak mulalah menangis mata ini…
-nilah kelemahan aku…-

Tapi walaupun mahligai ini sudah genap dua tahun
kami bina bersama…
kehadiran cahaya mata masih belum ada…
dengan apa dugaan yang telah kami lalui dan tempuhi bersama…
Semoga Allah S.W.T merahmati rumahtangga kami ini..
dan menambahkan lagi kebahagian ini dengan kehadiran cahaya mata
yang kami nanti dan tunggu-tunggukan…

(harap abang dapat bersabar… rezeki kita masih ada menanti di hadapan)

…apa pun aku bersyukur …. Kerana mempunyai suami ini sebagai
teman hidup ku.. suka duka bersama..
Dialah teman.. dialah kawan.. dialah pemujuk..dialah penghibur..
Dan dia jugalah suami ku tersayang pada tika dan saat ini…
Dan aku ingin terus bersamanya sepanjang hayatku.. dunia dan akhirat..
Hanya dia sahaja aku inginkan…

…Ya Allah kau panjangkanlah jodoh kami berdua ini dunia dan akhirat…

! ….HAPPY ANNIVERSARY ABANG….!
-ayang sayangkan abang-
…Semoga hubungan ini berkekalan dunia dan akhirat…
Ummmuuaaah luv u cayang