Selasa, 12 Jun 2012

Kenapa 'teaobengg' ???

Terasa ingin membuka laman blog sendiri, 
just nak hilang kan boring jee.. 
Biasa aku duk membaca blog kekawan je..
Hari ini aku membuka blog aku sendiri...
dan ini lah tajuk cacatan pertama blog aku...
"kenapa 'teaobengg???"
 
Kenapa ya aku menggunakan nama blog ini dengan nama teaobengg??? 
tak ada nama lain ke selain dari 'teaobengg'..
Nama air juga yang dipilih, 
padahal banyak lagi nama yang best-best..
'teaobengg' ni ada kisah disebaliknya........
  
Alkisahnya..... time teringin nak buka laman blog sendiri , 
macam-macam sudah nama yang diisi.
tapi.... semuanya tidak boleh masuk..
 disebabkan sudah ramai yang menggunakan nama-nama yang aku isi itu...
Duk tengah fikir.. tetiba perut aku menyanyi-nyayi lah pulak...
ummmm. laporrr agaknye..

Tengah-tengah aku duk memikirkan nama yang sesuai 
untuk blog aku dan duk melayan perut yang berkeroncong ini, 
nak pergi makan malas lah lagi.. hemmm..
Perut aku terus duk menyanyi-nyanyi...
Tetiba datang pulak terkenagkan saat-saat aku 
sedang breakfast, lunch, dinner dengan dia...
'DIA' ??? Siapa pulak 'dia' ni eekkk.... 
'dia' ini adalah orang yang amat aku sayang,cinta, 
hero aku lah boleh dikatakan 'my beloved husband'......

Tiap-tiap kali kami keluar makan, air yang aku akan  order adalah 'teaobengg'
kekadang aku tak perlu cakap nak minum air apa.. 
'Dia' akan tolong orderkan untuk aku..
datang-datang je air 'teaobengg'.. tersenyummm simpul aku.... 
'dia' tahu air kegemaran aku..


Begitulah setiap kali aku pergi makan kat kedai..
aku dah tak pandai nak order air lain selain 'teaobengg', 
walaupun dah fikir sebelum nak kekedai nak minum air apa..
tup-tuppppp teroder juga 'teaobengg' so.... 

Dengan senag dan mudah dan malas nak fikir apa-apa lagi..
aku terus menamakan blog aku ini dengan nama 'teaobengg'
Dan begitulah seterusnya...hari2 aku pasti 'teaobengg'
Dan ditemani si 'DIA'...
Begitulah kisah disebalik 'teaobengg"
-Da End-