Jumaat, 29 Jun 2012

Penyesalan...


 ....Tekanan Perasaan Menguasai Diri....

Pada ketika ini.  Pelbagai perasaan yang aku rasa..
Aku rasa bersalah sangat-sangat kerana menyakiti dirinya…
Aku banyak memberi masalah padanya..
Aku sering tarik muka kelat dengannya (tanpa apa-apa sebab)…
Aku banyak ngada-ngada dengan nya..
Aku sering merajuk tak tentu sebab denganya..
Apa dah jadi degan aku sekarang ini…


Aku sedar selepas mengalami kesedihan yang amat sangat pada (15 Mei 2012)..
Perangai, sikap aku menjadi-jadi…
Ada sahaja yang tidak kena..
Aku sendiri tidak tahu apa yang aku inginkan sebenarnya..
Yang dapat aku rasakan sekarang…
Satu tekanan  hebat yang aku tempuhi buat masa ini..
Jiwa aku kosong.. Aku sedih kerana masih tidak dapat membahagiakan dirinya…
Kesunyian yang amat sangat aku rasakan (saat berjauhan dengannya)…
Aku rindu sangat pada dirinya.. Saat kami berjauhan..

Tapi.. mengapa bila dirinya dekat dengan sisiku..
Perangai aku menjadi-jadi..
Ada sahaja benda yang tidak kena pada aku dan aku lepaskan padanya..
Sekejap mood aku ok.. sekeja aku moody..
Ya Allah.. aku dah berdosa dengannya..
Tanpa apa-apa sebab aku moody denganya..
Adakah disebabkan kesunyian yang aku alami saat berjauhan..
Bila dekat di sisi.. Aku lepaskan semua tekanan aku padanya…

Kesian dirinya.. sekarang aku banyak menyakiti hati dan perasaannya..
Adakah semua ini disebabkan TEKANAN yang aku alami..
Jiwa aku kacau..
Kemarahan aku yang tanpa apa- apa sebab aku lepaskan pada nya..
Berdosanya aku dengan dirinya…
Aku tidak mahu menjadi seorang isteri yang derhaka pada suaminya…
Aku SAYANG kan suami aku..
Aku CINTA kan dirinya..
Aku MENCINTAINYA sepenuh hati aku..
Aku tidak ingin BERJAUHAN dari sisinya..
Maafkan ayang abang atas sikap ayang semalam..
dan saat-saat ayang moody tak tentu pasal…


Lambatnya jam bergerak..
Aku ingin cepat-cepat balik..
Aku ingin cium tangan suami aku..
Aku ingin memohon kemaafan darinya..
Aku berdosa dengannya..
Aku menyesal dengan apa yang aku buat..
Perangai yang mengada-ngada aku semakin menjadi-jadi..
Moody tak tentu pasal…
Kenapa aku membiarkan perasaan tekanan aku menguasai diri ini..????
Ya Allah..jauhilah aku dari sikap-sikap buruk ini..