Selasa, 4 Disember 2012

...Derita adik aku Part II...


Pada waktu dan tika ini kedukaan melanda bagi
Seluruh ahli keluarga aku..
Adik aku -Aishah- telah dimasukkan ke wad ICU…
Tak dapat digambarkan dengan kata-kata..
Bila melihat keadaan adik aku yang sedang kritikal pada waktu ini…
Kami sekeluarga masih tidak dapat menerima apa yang sedang berlaku ini…

Kesakitan..keseksaan.. yang ditangguni adik aku..
tidak dapat aku bayangakan..
Sungguh pilu hati aku bila melihat dia dalam keaadan sebegini..
Ya Allah kau panjangkan lah umur adik aku…

Pada 28/11/2012 Umi aku call mmengatakan adik aku..
Tengah kritikal berada di dalam ICU..
Dan bila-bila masa sahaja menunggu masa untuk di oprate..
Tidak dapat aku bayangkan penderitaan yang dialaminya itu..

Pada malam nya aku bergegas pulang ke KB..
Untuk melihat adik aku sebelum dimasukkan ke dewan bedah..
Kul 4.00 pagi 29/11/12 aku sampai di hospital..
Aku ingatkan adik aku dalam kedaan sedar..
Bila aja aku dapat tahu dia dalam keadaan tidak sedarkan diri..
Berderai air mata ini..

Dalam kul 8.15 pagi adik aku dimasukkan ke Dewan bedah..
Kami sekeluarga setia menanti dari luar..
Aku,suami aku, umi, abah, abang aku, dan dua orang adik aku..
Opration yang dijalankan begitu lama..
Kami sekeluarga hanya mampu berdoa..
Semoga adik aku selamat semuanya…
8.15pg-6.30ptg kami dikhabarkan pembedahan selesai..

Setelah semua ahli keluarga dapat melawat adik aku
yang dalam separuh sedar selepas pembedahan..
tak sanggup aku melihat dia dalam keadaan kesakitan sebegini..
air mata ini tidak dapat lagi di kawal..
kami sekeluarga hanya mampu berdoa..

Sehingga sekarang adik aku masih lagi berada di dalam ICU..
Dengan pembedahan yang dilakukan ke atas usus nya..
Akan membuatkan adik aku tidak lagi dapat
menjalankan rutin hariannya seperti biasa..

Doktor masih tidak jumpa penyakit adik aku ini..
Kami sekeluarga masih terkilan…
Kami sekeluarga masih memerlukan dia dalam keluarga ini..


“Ya Allah kau panjangka lah umur adik aku Aishah…
Tabahkan hati nya,kuatkanlah semangngat nya menghadapi ujian ini..
Kau sembuhkanlah sakit adik ku ini sepcepat mungkin Ya Allah..
Kami sekeluarga amat menyayanginya..”

Semoga adik aku cepat sembuh…
Boleh keluar dari ICU..
Dan pulang ke rumah…
Kuatkan semangat mu melawan kesakitan itu….